DINCOLO DE COLIND

Institutul Cultural Român
în parteneriat cu Universitatea Națională de Muzică din România

vă invită

Miercuri 12.12. 2018
Sala “George Enescu” a UNMB, ora 19:00
(str. Știrbei Vodă nr. 33)

la evenimentul

„DINCOLO DE COLIND”
Variațiuni contemporane pe colinde româneşti adunate de Béla Bartók

Ansamblul SonoMania
Dirijor: Simona Strungaru
Interpreți: Raluca Stratulat (vioară), Valentin Ghita (oboi), Mihai Pintenaru (clarinet), Tamara Dica (violă), Eugen-Bogdan Popa (violoncel), Mihai Murariu (pian)
Director artistic: Diana Rotaru

Program:

Aurelian Băcan (n. 1985) – „Variațiuni de colind(d)at”:1. “Colind original”, 2. “Voalat”, 3. “Pe fugă”, 4. “Cadență, 5. “Capricios, 6. “De joc” – pentru oboi, clarinet, violă, pian
Bogdan Pintilie (n. 1993) – „Reconstruction” – pentru vioară, violoncel şi pian
Alexandru Sima (n. 1990) – „weave.tear” – pentru clarinet, vioară, violă, violoncel
Sebastian Androne (n. 1989) – „Luminous” – pentru vioară, violă şi violoncel
Vlad Răzvan Baciu (n. 1986) – „Let it Ring” – pentru oboi, clarinet şi pian
Áron Török-Gyurkó (1989) – „Plai de munte” – pentru ansamblu
DanDe Popescu (1985) – „Creşte-mi, Doamne, creştiu” – aranjament şi „Îndrea” – pentru ansamblu
Sebastian Țună (1987) – „Perpetuum” – pentru oboi, clarinet, vioară, violă, violoncel
Alexandru Ștefan Murariu (1989) – „Colind-meditație” după colinda laică „Pă dealu cu stînjenile” – pentru ansamblu
Andrei Petrache (1998) – „Colindomania” – pentru ansamblu

Despre proiect

Ce se află „dincolo de colind”? Compozitorii români au fost fascinați de farmecul şi încărcătura expresivă a vechilor colinde româneşti, folosindu-le fie ca material brut de explorare, fie într-o manieră stilizată, subtilă care a fost inițiată de George Enescu la începutul secolului XX. În explozia de curente, genuri şi tehnici de scriitură, interesul pentru colinde a devenit însă din ce în ce mai puțin vizibil în creația muzicală românească în doua jumătate a secolului XX.

Aflați mai multe pe pagina evenimentului (facebook)

Leave a Reply