Proiectul „VlogOnCello – Transylvania Tour” își propune să promoveze peisajele culturale românești în cel mai bun moment în care cineva își putea propune să promoveze turismul local în România – vara lui 2020, an marcat de pandemia COVID-19, când turismul intern pare a fi, din nou, o opțiune cel puțin la fel de interesantă ca turismul extern.

Joi, 28 mai 2020, s-a dat startul campaniei de strângere de fonduri pentru a transforma în realitate visul tânărului violoncelist Radu Croitoru. Este vorba despre „VlogOnCello – Transylvania Tour”, proiect care a prins contur din dorința artistului de a porni la drum cu violoncelul său, din pasiunea pentru muzică și pentru a descoperi lumea din jur.

 

Promovarea peisajului cultural

Programat pentru începutul lunii iulie 2020, „VlogOnCello – Transylvania Tour” își propune să promoveze peisajul transilvănean cultural și turistic într-o manieră originală, cu ajutorul violoncelului. Un număr de 35 de obiective turistice locale vor fi, pe rând, în prim-plan pe parcursul proiectului. Rezultatul final va fi un spot video de promovare, acompaniat de o compoziție semnată de Marian Ungur, unul dintre cei mai recunoscuți compozitori din Republica Moldova. Compoziția, inspirată de muzica tradițională, va fi construită din 35 de secvențe muzicale, una dedicată fiecărui loc în parte, interpretate la violoncel de Radu Croitoru. Fondatorul „VlogOnCello” este cunoscut și ca membru al ansamblului „Violoncelissimo”, al Orchestrei Române de Tineret, al Moldovan National Youth Orchestra și pentru colaborările cu Filarmonica „George Enescu”, Camerata Regală a României și, în prezent, ca membru al Filarmonicii din Brașov. În cifre, proiectul „VlogOnCello – Transylvania Tour” va înseamna: 35 de obiective cu valoare turistică din 9 județe ale României, 2.400 km parcurși în 10 zile, 48 ore petrecute la volan și un total de 72 ore de filmări pentru Radu Croitoru și echipa cu care pornește la drum, Ecaterina Stratan (asistent producție) și George Secrieru (artist video).

Demersul „VlogOnCello – Transylvania Tour” vine într-o perioadă în care lumea întreagă este afectată de restricții, iar publicul are nevoie să fie încurajat să exploreze cultural și turistic peisajele din România, dar și creația muzicală contemporană. Scopul acestui act artistic este și de a stimula consumul cultural atât în mediul online – prin intermediul noilor tehnologii și platformelor multimedia, cât și offline – pentru publicul care se va bucura luând parte în timp real și la fața locului de momentele artistice susținute de Radu Croitoru.

 

Sprijină „VlogOnCello – Transylvania Tour”

După cele mai riguroase calcule, proiectul „VlogOnCello – Transylvania Tour” va fi posibil doar dacă se va realiza o strângere de fonduri în valoare totală de 40.000 RON. Toți cei interesați să sprijine demersul cultural pot dona 10 euro prin sms – valabil doar pe teritoriul României – cu textul „sprijină 1980 (numele persoanei / companiei care face donația)” la numărul 7560 în rețeaua Orange România sau la numărul 7410 în rețeaua Vodafone România. De asemenea, se pot trimite contribuții prin transfer bancar – inclusiv din afara țării – pornind de la suma de 50 RON și până la 10.000 RON, susțineri ce vor fi recompensate cu stickere, tricouri, dedicații muzicale și chiar promovări dedicate în cadrul proiectului.

Încă de la start, „VlogOnCello – Transylvania Tour” se bucură de doi parteneri de încredere. BMW România va asigura plăcerea de călători cu cea mai sigură mașină din lume, iar Asociația „Carpaterra” va da o mână de ajutor în descoperirea celor mai spectaculoase locuri de prezentat publicului și obținerea autorizațiilor necesare pentru realizarea filmărilor speciale.

Toate informațiile despre cum poate fi sprijinit demersul „VlogOnCello – Transylvania Tour” sunt disponibile pe pagina oficială a campaniei de strângere de fonduri pentru demararea proiectului și pe pagina de Facebook.

Leave a Reply