Dacă eşti percuţionist şi studiezi la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, sigur ai auzit de Ansamblul GAME. Dacă eşti compozitor şi eşti fascinat de instrumentele de percuţie, atunci Ansamblul GAME îţi stă la dispoziţie să experimentezi. Dacă eşti ascultător de muzică şi, în mod special, de muzică contemporană, atunci sigur te-ai întâlnit nu o dată cu Ansamblul GAME.
GAME este un organism muzical flexibil, deschis experimentului, dedicat dezvoltării tehnicilor avansate şi repertoriului de percuţie. Un ansamblu creat de profesorul Alexandru Matei, în 1995, şi al cărui nume provine de la prima piesă compusă pentru el de Liviu Dănceanu. Un spaţiu unde generaţii întregi de studenţi s-au perfecţionat şi şi-au încercat ideile. GAME a devenit, cu timpul, o şcoală de interpretare cu notorietate în România şi nu numai. Concerte, spectacole de happening și imagine, recitaluri de muzică contemporană, numeroase concerte pentru înregistrări radio și de disc – toate fac parte din viaţa şi identitatea ansamblului.
Ansamblul GAME
Coordonatorii şi iniţiatorii de proiecte sunt, în prezent, prof. univ. dr. Alexandru Matei şi lect. univ. dr. Sorin Rotaru, care împart şi relaţia de profesor-student.
„Dacă ar fi să definesc în câteva cuvinte ansamblul pe care îl conduc, acestea ar fi: educaţie, exerciţiu intelectual, plăcere de a face muzică împreună, necesitate. Ansamblul «GAME» înseamnă o provocare adresată compozitorilor români în general, a celor bucureşteni în special, pentru care această formaţie sigur devine un stimul. Nu în ultimul rând «GAME» înseamnă o şcoală al cărei ideal este ridicarea nivelului artistic interpretativ, iar pe de altă parte înseamnă o şcoală de viaţă în care învăţăm să apreciem valorile umane.” (Alexandru Matei)
Pentru proiectul ConnectArts, ansamblul Game a performat în formula Irina Rădulescu, Răzvan Florescu și Alina Alexandra Trifu.